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観光対象にいだくイメージ評価の試論 : SD法からの考察
https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.1
https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.1257793a7-8d44-469a-a7c3-13c6f8249794
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||
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公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 観光対象にいだくイメージ評価の試論 : SD法からの考察 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | An Essay on Image Evaluation for Tourism Objects : Consideration from semantic differential scale method | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
大井田, かおり
× 大井田, かおり
× 中辻, 晴香
× 吉住, 千亜紀
× 尾久土, 正己 |
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主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 観光イメージ | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | SD法 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | クロスモーダル | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | バーチャル観光 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | tourism image | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | semantic differential scale method | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cross-modal | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | virtual tourism | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | From the cross-modal centered on the vision, it was considered a tourist image change before and after tourism. Factor analysis was carried out with semantic differential scale method and nominal scale with cross-modal elements; tastes, colors, elements, emotions, seasons, and analyzed the components of the image. Virtual tour of the steam locomotive content was carried out at the 360 degrees dome theater, the trajectory of gazing behavior at the dome theater is almost the same as real tourism, the questionnaire after the virtual tourism, compared to the questionnaire, which was carried out two months ago. As a result, it turned out that the tourist image is composed of evaluation, activity, brightness, hardness and sharpness like sensory modality and painting image. Virtual tourism centered on vision has brought stimulation of taste and tactile sensation that does not exist on the spot. Further, even though selecting the same image as before tourism, after tourism became clear that a change in the image component occurs. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 和歌山大学観光学会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AA12438820.18.1 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
関連識別子 | 21852332 | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||
関連識別子 | AA12438820 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 観光学 en : Tourism Studies 巻 18, p. 1-9, 発行日 2018-03-09 |