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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 18

観光対象にいだくイメージ評価の試論 : SD法からの考察

https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.1
https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.1
257793a7-8d44-469a-a7c3-13c6f8249794
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.18.1.pdf AA12438820.18.1.pdf (1.8 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル 観光対象にいだくイメージ評価の試論 : SD法からの考察
言語 ja
タイトル
タイトル An Essay on Image Evaluation for Tourism Objects : Consideration from semantic differential scale method
言語 en
作成者 大井田, かおり

× 大井田, かおり

ja 大井田, かおり

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中辻, 晴香

× 中辻, 晴香

ja 中辻, 晴香

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吉住, 千亜紀

× 吉住, 千亜紀

ja 吉住, 千亜紀

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尾久土, 正己

× 尾久土, 正己

researchmap okyudo

ja 尾久土, 正己
観光学部

en OKYUDO, Masami
Faculty of Tourism

ja-Kana オキュウド, マサミ

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主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 観光イメージ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 SD法
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 クロスモーダル
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 バーチャル観光
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tourism image
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 semantic differential scale method
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 cross-modal
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 virtual tourism
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 From the cross-modal centered on the vision, it was considered a tourist image change before and after tourism. Factor analysis was carried out with semantic differential scale method and nominal scale with cross-modal elements; tastes, colors, elements, emotions, seasons, and analyzed the components of the image. Virtual tour of the steam locomotive content was carried out at the 360 degrees dome theater, the trajectory of gazing behavior at the dome theater is almost the same as real tourism, the questionnaire after the virtual tourism, compared to the questionnaire, which was carried out two months ago. As a result, it turned out that the tourist image is composed of evaluation, activity, brightness, hardness and sharpness like sensory modality and painting image. Virtual tourism centered on vision has brought stimulation of taste and tactile sensation that does not exist on the spot. Further, even though selecting the same image as before tourism, after tourism became clear that a change in the image component occurs.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.18.1
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 18, p. 1-9, 発行日 2018-03-09
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Ver.1 2024-11-20 02:35:00.500827
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