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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 18

Exploring the Motivations of Asian Working Holiday Makers Travelling to Australia

https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.43
https://doi.org/10.19002/AA12438820.18.43
3ddcf645-6182-46c7-ad5e-b179f3783bb4
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.18.43.pdf AA12438820.18.43.pdf (1.8 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル Exploring the Motivations of Asian Working Holiday Makers Travelling to Australia
言語 en
作成者 永井, 隼人

× 永井, 隼人

researchmap hnagai

ja 永井, 隼人
観光学部

en NAGAI, Hayato
Faculty of Tourism

ja-Kana ナガイ, ハヤト

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ベンケンドルフ, ピエール

× ベンケンドルフ, ピエール

ja ベンケンドルフ, ピエール

en Benckendorff, Pierre

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カチンスキ, アーロン

× カチンスキ, アーロン

ja カチンスキ, アーロン

en Tkaczynski, Aaron

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主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Asian youths
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Australia
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 push-pull model
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tourist motivation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 working holiday
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Australian Working Holiday Maker (WHM) program provides a unique opportunity for Asian youths to have an extended overseas experience. Although the program has existed for more than 40 years, the number of Asian youths participating in the program has increased considerably since the early 2000s. Asian WHMs now represent a sizeable proportion of the Australian WHM market; however, they have received limited research attention from tourism scholars. In fact, their motivations for coming to Australia have not been well researched. To address this shortcoming, this study presents an analysis of six focus groups of Asian WHMs from the three major Asian source markets: Japan, South Korea and Taiwan. Employing the push-pull framework, four push factors (improving English, overseas travel/living experience, earning money and escape from routine) and four pull factors (visa arrangement, English-speaking country, positive perception of Australia and job opportunities) were identified and the underlying reasons for each motivational factor were explored. The findings of this study extend the current understanding of Asian WHMs in Australia, a growing cohort within the WHM program. In accordance with the exploratory nature of this study, future research opportunities are also discussed.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 eng
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.18.43
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 18, p. 43-53, 発行日 2018-03-09
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Ver.1 2024-11-20 02:35:35.705799
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