WEKO3
アイテム
BYOD による反転授業を用いた観光教育のための情報リテラシー学習
https://doi.org/10.19002/AA12438820.22.89
https://doi.org/10.19002/AA12438820.22.89825a1915-3ab9-4437-97e8-8b24850bbe04
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | BYOD による反転授業を用いた観光教育のための情報リテラシー学習 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Information literacy learning for professional tourism education using a BYOD-based flipped classroom | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
中串, 孝志
× 中串, 孝志
× 大井田, かおり
|
|||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 観光教育 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 反転授業 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 協働学習 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | BYOD | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 情報リテラシー教育 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | tourism education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | flipped classroom | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | cooperative learning | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | BYOD | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | information literacy education | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | This article introduces the practice of a BYOD-based flipped classroom for professional tourism education, with a specific focus on the collaborative learning processes in an information literacy education program. We begin by discussing how, as educators, BYOD-based education helped better incorporate academic expertise within the context of first-year information literacy education. Next, we discuss the results of the classroom student questionnaire. The findings suggest that students have a limited understanding of concepts like files, folders, and directories. That may indicate that the currently popular “desktop metaphor” is no longer working as a user interface. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 和歌山大学観光学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
記事種別 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
値 | 実践論文 | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AA12438820.22.89 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 21852332 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12438820 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 観光学 en : Tourism Studies 巻 22, p. 89-98, 発行日 2020-03-23 |