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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 25

Tourism Destination Image : Lessons learned and ways forward

https://doi.org/10.19002/AA12438820.25.25
https://doi.org/10.19002/AA12438820.25.25
174ad990-a7ad-4d58-92d9-4e597f08c1da
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.25.25.pdf AA12438820.25.25.pdf (1.8 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル Tourism Destination Image : Lessons learned and ways forward
言語 en
作成者 李, 思羽

× 李, 思羽

ja 李, 思羽

en Li, Siyu

ja-Kana リ, シユウ

Search repository
佐野, 楓

× 佐野, 楓

研究者総覧 100000758_ja.html
researchmap kaedesano

ja 佐野, 楓
観光学部

en SANO, Kaede
Faculty of Tourism

ja-Kana サノ, カエデ

Search repository
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Destination image
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tourist
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 DMO
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 user-generated content
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 literature review
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As one of the most critical concepts in tourism research, destination image has been discussed for several decades. This study examines the theoretical foundation of destination image and the interrelationships between destination image and other factors by reviewing 74 articles published in the three journals from the highest-impact journal category in tourism from 2000 to 2020. It aims to provide a comprehensive overview of destination image studies, including the theoretical foundation of destination image, the image formation process, and the effect on tourist behavior and destination branding. This study also concerns the changes in destination image formation brought about by user-generated content. Content analysis of the examined articles from both tourists’ and Destination Management Organizations’ (DMO) perspectives shows that tourist-centric studies generally focus on how destination image influence tourists’ decision making process, whereas DMO-related studies have concentrated closely on marketing strategies, such destination branding and promotion. This study contributes to academia and industry by identifying research voids in extant research and by providing an up-to-date view of destination image studies.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 eng
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 研究論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.25.25
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 25, p. 25-35, 発行日 2021-09-30
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Ver.1 2024-11-20 04:08:48.557507
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