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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 27

ドーム形状とスクリーン照度の違いから見たドーム映像の臨場感 : メガスポーツイベントのドーム映像上映を事例として

https://doi.org/10.19002/AA12438820.27.1
https://doi.org/10.19002/AA12438820.27.1
8bdc7b45-b1b9-4850-bbdd-ebea46ba85b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.27.1.pdf AA12438820.27.1.pdf (1.2 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル ドーム形状とスクリーン照度の違いから見たドーム映像の臨場感 : メガスポーツイベントのドーム映像上映を事例として
言語 ja
タイトル
タイトル Realism of Dome Videos across Dome Shapes and Screen Illuminances : A Case of the Dome Video Screening about the Mega Sport Event
言語 en
作成者 小柴, 恵一

× 小柴, 恵一

ja 小柴, 恵一

en KOSHIBA, Keiichi

ja-Kana コシバ, ケイイチ

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山本, 健詞

× 山本, 健詞

ja 山本, 健詞

en YAMAMOTO, Kenji

ja-Kana ヤマモト, ケンジ

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伊藤, 央二

× 伊藤, 央二

ja 伊藤, 央二

en ITO, Eiji

ja-Kana イトウ, エイジ

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尾久土, 正己

× 尾久土, 正己

researchmap okyudo

ja 尾久土, 正己
観光学部

en OKYUDO, Masami
Faculty of Tourism

ja-Kana オキュウド, マサミ

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主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ドーム映像
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 高臨場感
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 メガスポーツイベント
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 バーチャルツーリズム
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 VR
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 dome video
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 high presence
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 mega sport event
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 virtual tourism
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to compare and verify the effects of differences in specifications among domes on the realism of dome image. Until now, there has been little research on how external factors affect the realism of dome image. This was because the equipment used to show dome image is proprietary, and it has been very difficult to show the same content with the same specification at all planetariums at the same time. In this study, we cooperated with the“Immersive LIVE Viewing” project of Tokyo 2020 live distribution of the Olympic Games, and conducted a questionnaire survey to analyze the relationship between the audience’s impression evaluation and external factors when viewing sport video. These results suggested that the dome tilt had no effect on the sense of presence, the smaller the dome diameter, the more ‘feeling good’ and ‘powerful’, and the higher the screen illuminance, the higher the sense of presence evaluation and the higher the clarity of the images. After the further verification, we believe that a high sense of presence through dome image may become important as one of methods of virtual tourism.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 研究論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.27.1
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 27, p. 1-9, 発行日 2022-09-30
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Ver.1 2024-11-20 04:11:07.452781
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