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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 27

観光が伝統文化の真正性に与える影響についての考察 : 茶道・いけ花・能の伝統文化従事者の視点より

https://doi.org/10.19002/AA12438820.27.11
https://doi.org/10.19002/AA12438820.27.11
3a941d3d-5fcb-4d00-a583-00a7bb87230a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.27.11.pdf AA12438820.27.11.pdf (1.3 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル 観光が伝統文化の真正性に与える影響についての考察 : 茶道・いけ花・能の伝統文化従事者の視点より
言語 ja
タイトル
タイトル The impact of tourism on the authenticity of Japanese traditional culture through the perspective of practitioners of chanoyu, ikebana and noh.
言語 en
作成者 丸本, 加寿世

× 丸本, 加寿世

ja 丸本, 加寿世

en MARUMOTO, Kazuyo

ja-Kana マルモト, カズヨ

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主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 真正性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 正統性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 伝統文化
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 商品化
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文化体験
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Authenticity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Legitimacy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 traditional culture
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 commodification
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 cultural experiences
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores how tourism has influenced the authenticity of Japanese traditional cultures such as chanoyu, ikebana and noh, defined as “geido”, due to the rapid increase of the inbound tourism. Before the COVID-19 outbreak, an increasing number of tourists from overseas visited Japan and experienced such traditional cultural practices. However, many of the facilities catering to the tourists were run by amateurs without deep understanding of the traditional practices in question, commercializing the practices seen unauthentic or wrong in the eyes of the expert practitioners. Such commodification challenges the authenticity and continuation of traditional practices undertaken by expert practitioners.This paper explores how the practitioners of traditional culture cope with the commodification of their practices while aspiring to preserve their tradition and authenticity. To discuss commodification and authenticity, the paper uses the key concept of “fueki-ryūkō” described by Basho. This concept divides the culture into fueki, the part that is continuous and the principles of which do not change over time, and the ryūkō, a dynamic part that gradually evolves to reflect the socio-cultural environment of the corresponding era. This paper presents the result of a semi-structured interviews with the expert practitioners of chanoyu, ikebana and noh. The result shows that adhering to the principles of “fueki-ryūkō” promotes the preservation of traditional Japanese culture and helps to co-exist with the commodification.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 研究論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.27.11
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 27, p. 11-24, 発行日 2022-09-30
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Ver.1 2024-11-20 04:11:16.546309
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