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  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 紀州経済史文化史研究所紀要
  3. 44

テキストマイニングによる企業家の男女差

https://doi.org/10.19002/AN00051020.44.a1
https://doi.org/10.19002/AN00051020.44.a1
38e2fb3d-52bd-4c2b-8404-323a90de5ea6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00051020.44.a1.pdf AN00051020.44.a1.pdf (659.4 KB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル テキストマイニングによる企業家の男女差
言語 ja
タイトル
タイトル Gender Differences in Entrepreneurship through Text Mining
言語 en
作成者 芦田, 昌也

× 芦田, 昌也

研究者総覧 100000733_ja.html
researchmap MasayaAshida

ja 芦田, 昌也
経済学部

en ASHIDA, Masaya
Faculty of Economics

ja-Kana アシダ, マサヤ

Search repository
長廣, 利崇

× 長廣, 利崇

研究者総覧 100000718_ja.html
researchmap read0132299

ja 長廣, 利崇
経済学部

en NAGAHIRO, Toshitaka
Faculty of Economics

ja-Kana ナガヒロ, トシタカ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The gender gap in entrepreneurship is a well-known phenomenon. However, research on the gender gap among entrepreneurs in Japan is limited and still developing. This study aims to investigate the gender differences in entrepreneurs’ activities by conducting text mining on their discourse. However, researchers in the humanities and social sciences who emphasize case studies often have reservations about text mining as the words extracted through morphological analysis may seem divorced from their context and not adequately reflect the underlying reality. One way to address these concerns is through mixed research methods. Using both quantitative and qualitative approaches can yield a deeper understanding of research questions than relying on either one exclusively.This study has identified two binary gender differences: differences in motivation for entrepreneurial endeavors and those arising from gender role expectations. The former distinction arises from the difference between male entrepreneurs, who adopt a proactive approach to prevent external factors such as individual or social burdens or discomfort to preserve their self-esteem, and female entrepreneurs, who aim to realize internal factors such as self-orientation, satisfaction, and values. The latter distinction is related to traditional gender norms within the family, which are instrumental in defining the roles and responsibilities of men and women.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学紀州経済史文化史研究所
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AN00051020.44.a1
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 02856417
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00051020
書誌情報 ja : 紀州経済史文化史研究所紀要
en : Bulletin of Institute of Kishu Economic and Cultural History, Wakayama University

巻 44, p. 1-19, 発行日 2023-12-23
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Ver.1 2024-11-20 05:48:57.236721
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