WEKO3
アイテム
中学校体育におけるハードル走単元での学びの検証 : 協調学習実践校でのICT機器による課題提示と問題解決場面を設定して
https://doi.org/10.19002/AN00257966.68(2).1
https://doi.org/10.19002/AN00257966.68(2).183bc26bc-e6dc-423f-a4a4-70cc636b23ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||
タイトル | 中学校体育におけるハードル走単元での学びの検証 : 協調学習実践校でのICT機器による課題提示と問題解決場面を設定して | |||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||||||||
その他のタイトル | Verification of Learning Outcomes at Hurdle Run Unit in Junior High School Physical Education Classes | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
作成者 |
村瀬, 浩二
× 村瀬, 浩二
研究者総覧
100000598_ja.html
× 橋本, 大地
× 池田, 拓人
研究者総覧
100000635_ja.html
|
|||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to verify the leaning outcomes at hurdle run unit using ICT devices in a junior high school that practice collaborative learning.As a result, three factors of the Industry Scale for Physical Education classes (Discovery of challenge, Initial remark, and Conscientiousness) were significantly increased. Also more than half of students written out on the learning cards about “form”. This result indicate that this hurdle unit which using ICT devices promoted student’s autonomy. | |||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||
出版者 | 和歌山大学教育学部 | |||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AN00257966.68(2).1 | |||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||
関連識別子 | 13425331 | |||||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||
関連識別子 | AN00257966 | |||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science 巻 68, 号 2, p. 1-6, 発行日 2018-02-23 |