WEKO3
アイテム
領域「言葉」の視点から見た和歌山市公立幼稚園における保育の現状と課題 : ECERSを基にしたアンケート調査から
https://doi.org/10.19002/AN00257966.71.25
https://doi.org/10.19002/AN00257966.71.2524755cb3-b87e-4dd2-b42f-fdfdc49d76f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 領域「言葉」の視点から見た和歌山市公立幼稚園における保育の現状と課題 : ECERSを基にしたアンケート調査から | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | A Study on Current Status and Issues of ECEC that Nurtures Words in Wakayama City Public Kindergartens : From a Questionnaire Survey Based on ECERS | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
西原, 和哉
× 西原, 和哉
× 丁子, かおる
研究者総覧
100000766_ja.html
|
|||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 領域「言葉」 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 保育の質 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 評価 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 環境構成と援助 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 語彙拡大 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 文字に親しむ環境 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 子ども中心 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In recent years, attention has been focused on improving the quality and evaluation of early childhood education and care in those research.In addition,there is a side that it is difficult to catch the education and care in content area “language”. In this study, we conducted a literature survey on evaluation and area “language”, and a questionnaire survey on the education of the area “language”based on “ECERS”, Wakayama City kindergartens. As a result, it was thought that appropriate support was given, such as “promoting lying language”and “being familiar with and using picture books.”However,from the priority of“Child-Centralism”,it was found that there are points that can be improved in “acquisition of vocabulary” and “environment familiar with letters”. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 和歌山大学教育学部 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AN00257966.71.25 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
関連識別子 | 13425331 | |||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
関連識別子 | AN00257966 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science 巻 71, p. 25-34, 発行日 2021-02-08 |