ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学
  3. 71

学生のピア関係を形成・促進する大学教育実践の検討 : ピア・リーダー経験のある卒業生へのインタビュー調査から

https://doi.org/10.19002/AN00257966.71.51
https://doi.org/10.19002/AN00257966.71.51
161c59d0-e87e-4688-8e4e-a8e139803f87
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00257966.71.51.pdf AN00257966.71.51.pdf (378.5 KB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル 学生のピア関係を形成・促進する大学教育実践の検討 : ピア・リーダー経験のある卒業生へのインタビュー調査から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Educational Practices to Create and Promote the Students’Peer Relationships in a Japanese University : Interviews for Graduates who had experienced Peer-Leaders
言語 en
作成者 宮橋, 小百合

× 宮橋, 小百合

研究者総覧 100000784_ja.html
researchmap miyahas

ja 宮橋, 小百合
教育学部

en MIYAHASHI, Sayuri
Faculty of Education

ja-Kana ミヤハシ, サユリ

Search repository
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ピア・サポート活動
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 キャリア形成
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 卒業生
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 インタビュー調査
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to research on effects of Peer Leadership activities at higher education, this study interviewed the 5 graduates which experienced peer-leaders at a university. The results of these investigations showed that they regarded the Peer Leadership experiences as the significance for their career. Some of them used the specific knowledge and skills of the experiences in their work environments, another who was a teacher at elementary school,applied the views of leadership learned by peer-leader’s lessons to his classroom. And they had kept their friendships among ex-peer-leaders, but they didn’t tell a lot about their juniors who were supported by them at a university. In addition, they might develop their career resilience by support activities at a university, because all of them told that they were supported by those around one in their work environments, and they empirically understood those supports might help them to develop their career.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学教育学部
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AN00257966.71.51
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13425331
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00257966
書誌情報 ja : 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学
en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science

巻 71, p. 51-56, 発行日 2021-02-08
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-21 07:36:01.274681
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3