Item type |
共通タイプ(1) |
公開日 |
2024-11-11 |
タイトル |
|
|
タイトル |
子どもの学びの自己調整を生みだす授業 |
|
言語 |
ja |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Bridging teaching practices and self-regulated learning |
|
言語 |
en |
作成者 |
二宮, 衆一
中山, 和幸
久保, 文人
西原, 有香莉
平井, 千恵
中岡, 正年
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The primary school attached to the Faculty of Education at Wakayama University has been conducting research on curriculum development and lesson study with the aim for development of “inquiry skills” and “reflectivity” since 2018. This paper introduces and discusses the research on “reflectivity” that has been undertaken since2020 as part of this research, especially the research on self-regulated learning that has been undertaken since 2021 and its results. Through this, the paper will also clarify practical methods for the development and assessment of “the attitudes toward learning”. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
和歌山大学教育学部 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
item_1725499675744 |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.19002/AN00257966.72.1 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
PISSN |
|
|
関連識別子 |
13425331 |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
NCID |
|
|
関連識別子 |
AN00257966 |
書誌情報 |
ja : 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学
en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science
巻 72,
p. 1-8,
発行日 2022-02-09
|