Item type |
共通タイプ(1) |
公開日 |
2024-11-11 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高校初年度理科総合必修科目の検討 : 教員養成での問題と聞き取り |
|
言語 |
ja |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Examination of a Comprehensive and Compulsory Science Subject for the First Year of High School : Issues and Hearings in Pre-Service Teacher Training |
|
言語 |
en |
作成者 |
富田, 晃彦
縣, 秀彦
石原, 諭
亀田, 直記
都築, 功
夏目, 雄平
此松, 昌彦
|
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
高等学校 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
理科 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
必修科目 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員養成 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The subject of science of senior high school is divided into four areas : physics, chemistry, biology, and earth science, and students who study all four are rare. There has been a suggestion that the lack of an environment for integrated and cross-disciplinary learning of the four areas may be due to the situation in teacher training, where science teachers are anxious to teach areas different from their own specialty. Therefore, surveys and roundtable discussions were conducted among professors and students of teacher training faculties. We concluded that there is no reluctance to improve the situation stated above in the teacher training. This survey was a pilot study, limited in both quality and quantity, and a larger-scale survey is needed in the future. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
和歌山大学教育学部 |
|
言語 |
ja |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
item_1725499675744 |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
記事種別 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
研究ノート |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.19002/AN00257977.74.9 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
PISSN |
|
|
関連識別子 |
13424645 |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
NCID |
|
|
関連識別子 |
AN00257977 |
書誌情報 |
ja : 和歌山大学教育学部紀要. 自然科学
en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Natural science
巻 74,
p. 9-16,
発行日 2024-02-08
|