ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 和歌山大学教育学部紀要. 人文科学
  3. 70

ゴール型ゲーム単元でのTDC改訂版(TDC-r)の実践と効果の検証

https://doi.org/10.19002/AN00257999.70.99
https://doi.org/10.19002/AN00257999.70.99
c9e61531-22b9-4f87-9f4b-1a6dca7e5b7c
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00257999.70.99.pdf AN00257999.70.99.pdf (4.6 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル ゴール型ゲーム単元でのTDC改訂版(TDC-r)の実践と効果の検証
言語 ja
タイトル
タイトル Practice of Revised Version of TDC in Goal Type Game Unit and Verification of Effect
言語 en
作成者 村瀬, 浩二

× 村瀬, 浩二

研究者総覧 100000598_ja.html
researchmap read0144017

ja 村瀬, 浩二
教育学部

en MURASE, Koji
Faculty of Education

ja-Kana ムラセ, コウジ

Search repository
古田, 祥子

× 古田, 祥子

ja 古田, 祥子

en NAKAZAWA, Tomofumi

ja-Kana ナカザワ, トモフミ

Search repository
井沼, 瑶

× 井沼, 瑶

ja 井沼, 瑶

en SAGISAKA, Kanae

ja-Kana サギサカ, カナエ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the effects of using a revised version of TDC (Tactical Decision-making Competence: Richardson & Henninger,2008)in a goal-type game unit in elementary school.The revised version of TDC(TDC-r) presents to students from level 1 to level 4 drawings according to the goal of the unit,and asks the students’perception by questions.This could be interpreted as recognizing an invisible part by students in the game, which is one way to improve the reflection. Also, the teacher’s valuing for the decline in children’s level perception played an important role. In addition, conversations using levels were seen among students. The TDC-r played a role of common understanding in terms of“level”, but there were some differences in recognition among students. In addition, we were able to confirm the transformation of recognition through the TDC-r in relation to teachers and classmates. In other words, TDC-r can be interpreted as facilitating presentation of tasks and improvement of student’s reflection, transformation of recognition, improvement of skills, and common understanding with peers and teachers.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学教育学部
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AN00257999.70.99
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342582X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00257999
書誌情報 ja : 和歌山大学教育学部紀要. 人文科学
en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Humanities science

巻 70, p. 99-104, 発行日 2020-02-04
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-22 00:23:52.971644
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3