WEKO3
アイテム
大学の英語オンライン授業と対面授業における学生の意識および学習面への効果について
https://doi.org/10.19002/AA12815903.3.111
https://doi.org/10.19002/AA12815903.3.111bf5810e7-5642-4581-80e4-f79d14f4f945
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 大学の英語オンライン授業と対面授業における学生の意識および学習面への効果について | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The Opinions of Students and Effect on Learning in University English Classes in both Online and Face-to-Face Settings | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
松田, 佳奈
× 松田, 佳奈
|
|||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | オンライン授業 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 翻訳教育 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習意欲 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自立学習 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Onlineteaching | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Moodle | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | TILT | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Learning motivation | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Autonomous Learning | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to review the results of the awareness survey, regarding online English classes and traditional face-to-face classes conducted in the first semester of the 2021 academic year at Wakayama University. The paper also shows the comparison of the results of the term-end exams of 2021 and 2019, which was conducted face-to-face. The survey revealed that more than half of the students wanted to have a combination of online and face-to-face classes, whereas about thirty percent of students wanted all face-to-face lessons. The comparison of exams shows the combined classes in 2021 had higher scores than the face-to-face classes in 2019. Advantages and disadvantages of online classes as well as face-to-face classes are also presented. Some suggestions for more efficient English education in general are added for the future development of English teaching systems at universities. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 和歌山大学クロスカル教育機構 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 実践報告 | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AA12815903.3.111 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 24336130 | |||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12815903 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 和歌山大学クロスカル教育機構研究紀要 en : Bulletin of Organization for Cross-Curricular and Cross-Disciplinary Education 巻 3, p. 111-128, 発行日 2022-03-31 |