WEKO3
アイテム
科学コミュニケーションと社会教育の接点
https://doi.org/10.19002/AA12815903.4.83
https://doi.org/10.19002/AA12815903.4.83c218faba-b5af-488e-b078-b44714f42894
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 科学コミュニケーションと社会教育の接点 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||
その他のタイトル | The interface between science communication and social education | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
佐藤, 祐介
× 佐藤, 祐介
研究者総覧
100000842_ja.html
|
|||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 科学コミュニケーション | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 社会教育 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 科学教育 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 環境教育 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 公害学習 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Science Communication | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Social Education | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Science Education | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Environmental Education | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Pollution Studies | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to re-evaluate citizens' activities such as pollution studies in the 1960s and 1970s, and citizens' joint learning activities of natural science by The Association for the Geological Collaboration in Japan ("Chi-dan-Ken") that were active throughout Japan in the same period, from the analytical perspective of science communication introduced in Japan after the 2000s. Through this process, we will reevaluate science communication and social education in Japan. Through this process, we will explore the interface between science communication and social education, and reconsider science communication as social education.As a conclusion of this paper, social education activities of science, including natural science and social science, are science communication activities, There are two sides of the same coin. In other words, science communication activities can be considered as social education activities, and at the same time, it is significant to conduct science learning activities in a broad sense in social education as science communication. In other words, it is essential to discuss the science learning activities of local residents who are tackling contemporary issues from the perspectives of both science communication and social education. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 和歌山大学クロスカル教育機構 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 論文 | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AA12815903.4.83 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
関連識別子 | 24336130 | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||
関連識別子 | AA12815903 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 和歌山大学クロスカル教育機構研究紀要 en : Bulletin of Organization for Cross-Curricular and Cross-Disciplinary Education 巻 4, p. 83-90, 発行日 2023-03-31 |