ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 和歌山大学クロスカル教育機構研究紀要
  3. 4

科学コミュニケーションと社会教育の接点

https://doi.org/10.19002/AA12815903.4.83
https://doi.org/10.19002/AA12815903.4.83
c218faba-b5af-488e-b078-b44714f42894
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12815903.4.83.pdf AA12815903.4.83.pdf (426.8 KB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル 科学コミュニケーションと社会教育の接点
言語 ja
タイトル
タイトル The interface between science communication and social education
言語 en
作成者 佐藤, 祐介

× 佐藤, 祐介

研究者総覧 100000842_ja.html
researchmap ys-11k

ja 佐藤, 祐介
教育機構 教養教育部門

en SATO, Yusuke
Organization for Liberal Arts, Science and Education, Liberal Arts, Science and Education Division

ja-Kana サトウ, ユウスケ

Search repository
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 科学コミュニケーション
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 科学教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 環境教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 公害学習
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science Communication
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Science Education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Environmental Education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pollution Studies
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to re-evaluate citizens' activities such as pollution studies in the 1960s and 1970s, and citizens' joint learning activities of natural science by The Association for the Geological Collaboration in Japan ("Chi-dan-Ken") that were active throughout Japan in the same period, from the analytical perspective of science communication introduced in Japan after the 2000s. Through this process, we will reevaluate science communication and social education in Japan. Through this process, we will explore the interface between science communication and social education, and reconsider science communication as social education.As a conclusion of this paper, social education activities of science, including natural science and social science, are science communication activities, There are two sides of the same coin. In other words, science communication activities can be considered as social education activities, and at the same time, it is significant to conduct science learning activities in a broad sense in social education as science communication. In other words, it is essential to discuss the science learning activities of local residents who are tackling contemporary issues from the perspectives of both science communication and social education.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学クロスカル教育機構
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12815903.4.83
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24336130
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12815903
書誌情報 ja : 和歌山大学クロスカル教育機構研究紀要
en : Bulletin of Organization for Cross-Curricular and Cross-Disciplinary Education

巻 4, p. 83-90, 発行日 2023-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-22 07:52:01.141664
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3