ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 和歌山大学経済学会研究年報
  3. 27

大学のゼミナールにおける心理的安全性と集団凝集性が大学生の創造性に及ぼす影響 : 階層線形モデリングによるアプローチ

https://doi.org/10.19002/AA1205610X.27.27
https://doi.org/10.19002/AA1205610X.27.27
76afd47f-b409-46c2-b78b-1f08105e0677
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1205610X.27.27.pdf AA1205610X.27.27.pdf (1.9 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル 大学のゼミナールにおける心理的安全性と集団凝集性が大学生の創造性に及ぼす影響 : 階層線形モデリングによるアプローチ
言語 ja
タイトル
タイトル Influence of Psychological Safety and Group Cohesiveness on Creativity in University Seminars : A Hierarchical Linear Modeling Approach
言語 en
作成者 厨子, 直之

× 厨子, 直之

研究者総覧 100000844_ja.html
researchmap read0200756

ja 厨子, 直之
経済学部

en ZUSHI, Naoyuki
Faculty of Economics

ja-Kana ズシ, ナオユキ

Search repository
堂西, 晴香

× 堂西, 晴香

ja 堂西, 晴香

en DOUNISHI, Haruka

Search repository
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 創造性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 心理的安全性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 階層線形モデル
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Creativity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Psychological Safety
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hierarchical Linear Model
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine how the creativity of seminar students is affected by psychological safety and group cohesiveness in university seminars. Although there is considerable research that attributed the source of creativity to individual traits and psychological factor, there is evidence that some group-specific traits are the main determinants of creativity rather than individual factors. In this study, a sample of 197 students and 41 seminars obtained from a questionnaire survey administered to a total of 230 third-year students belonging to 20 national and private universities in Japan is included in the analysis. The following two findings were revealed through the results using a hierarchical linear model : First, the creativity of seminar students was higher in seminars where the level of psychological safety was higher. Second, there was no statistically significant relationship between group cohesiveness of the seminar and the creativity of the seminar students. These findings suggest that, in seminars conducted in a professional education context, just increasing cohesiveness is insufficient and it is essential to provide educational support to create a psychologically safe group environment where seminar members can honestly and frankly exchange opinions. This supports seminar students to formulate their own ideas and solve problems creatively and autonomously.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学経済学会
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA1205610X.27.27
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1880490X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205610X
書誌情報 ja : 和歌山大学経済学会研究年報
en : The annals of the Economic Society, Wakayama University

巻 27, p. 27-49, 発行日 2023-09-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-25 00:03:49.311170
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3