WEKO3
アイテム
外国人留学生受け入れ政策と人材育成
https://doi.org/10.19002/0002006746
https://doi.org/10.19002/0002006746a87613ff-82ac-48cf-a92e-fe9716229891
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 外国人留学生受け入れ政策と人材育成 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | International Students Acceptance Policies and Human Resource Acquisition | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
長友, 文子
× 長友, 文子
WEKO
140
|
|||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=%E7%95%99%E5%AD%A6%E7%94%9F%E5%8F%97%E3%81%91%E5%85%A5%E3%82%8C%E6%94%BF%E7%AD%96 | |||||||||||
主題 | 留学生受け入れ政策 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=%E4%BA%BA%E6%9D%90%E8%82%B2%E6%88%90 | |||||||||||
主題 | 人材育成 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=%E4%BA%BA%E6%9D%90%E7%8D%B2%E5%BE%97 | |||||||||||
主題 | 人材獲得 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=%E5%8F%97%E3%81%91%E5%85%A5%E3%82%8C%E9%81%A9%E6%AD%A3%E5%8C%96 | |||||||||||
主題 | 受け入れ適正化 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=International%20Students%20Acceptance | |||||||||||
主題 | International Students Acceptance | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=Human%20Resource%20Development | |||||||||||
主題 | Human Resource Development | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=Human%20Resource%20Acquisition | |||||||||||
主題 | Human Resource Acquisition | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題URI | https://cir.nii.ac.jp/all?q=Acceptance%20standardization | |||||||||||
主題 | Acceptance standardization | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The government and MEXT have recently revised their strategies for admitting international students. The "100,000 International Students Plan" in 1983 focused on aiding human resource development in developing countries, leading Japanese universities to accept many international students primarily from Asia, with the aim of benefiting their home countries. In contrast, the "300,000 International Students Plan" introduced i n 2008 aimed for international students to find employment in Japan, contributing to the countries’ economic development. This shift was driven by factors such as a declining birthrate and economic stagnation, which reduced the working population. By 2019, the total number of international students exceeded 300,000, but only a fraction were enrolled in universities, with a significant portion being non-regular students like exchange students interested in Japanese culture. However, these students often struggle to find employment in Japan. MEXT is now focused on enhancing the quality of international students by addressing issues like the increasing number of students with low Japanese proficiency and non-regular students. The goal is to attract and retain international talent, making studying and working in Japan an appealing career path. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 和歌山大学教育機構教養教育部門 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.19002/0002006746 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 教養教育研究 巻 1, p. 12-25, ページ数 14, 発行日 2024-03-31 |