ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 資料タイプ
  2. 紀要論文
  1. 学術出版物タイトル(学内)
  2. 観光学
  3. 25

グローバル・プログラムの到達点と課題 : 和歌山大学観光学部における国際教育の試み

https://doi.org/10.19002/AA12438820.25.37
https://doi.org/10.19002/AA12438820.25.37
abb6168a-9b68-46d1-89b9-c68db6606583
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12438820.25.37.pdf AA12438820.25.37.pdf (1.9 MB)
Item type 共通タイプ(1)
公開日 2024-11-11
タイトル
タイトル グローバル・プログラムの到達点と課題 : 和歌山大学観光学部における国際教育の試み
言語 ja
タイトル
タイトル Achievements and challenges in the Global Program : Enhancing international education at Faculty of Tourism, Wakayama University
言語 en
作成者 柴本, 百合香

× 柴本, 百合香

研究者総覧 100000838_ja.html
researchmap yurikas

ja 柴本, 百合香
観光学部

en SHIBAMOTO, Yurika
Faculty of Tourism

ja-Kana シバモト, ユリカ

Search repository
堀田, 祐三子

× 堀田, 祐三子

研究者総覧 100000841_ja.html
researchmap yumile-_-

ja 堀田, 祐三子
観光学部

en HORITA, Yumiko
Faculty of Tourism

ja-Kana ホリタ, ユミコ

Search repository
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 観光教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グローバル人材
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国際理解
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グローバル・コンピテンス
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tourism education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 International education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global human resources
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 International understanding
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global competence
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Global Program (GP) was launched in the Faculty of Tourism at Wakayama University in 2016. The GP is a part of the tourism curriculum where the students study tourism studies courses in English. The authors analyzed the student records to reveal the achievement and challenges in this ongoing program. Students took the GP courses up to 60% of the curriculum and actively engaged in overseas study activities. However, the scores of the language proficiency tests have not improved as expected in the program of learning tourism studies in English for four years. These results suggest three challenges in the GP structure: 1) The objective and the incentive of the program should be more specific for participants to have a clearer vision of their study plan, including their learning goals; 2) Well-developed language learning process should be provided inside the program; 3) The evaluation method for the program should be considered using an indicator other than student records. The study reveals that the GP framework encourages students to foster their global competence, an important skill required for everyone involved in tourism today. However, at the same time, the framework can exclude certain groups of students who are not interested in global issues. We conclude that tourism education in Japanese universities should provide a curriculum for all tourism students to acquire a multi-dimensional capacity, including fostering global perspectives. This case study contributes to current discussions on international education for tourism students in Japan, offering insights into what skills should be cultivated and what a building a “global perspective” means in Japan today.
言語 en
出版者
出版者 和歌山大学観光学会
言語 ja
言語
言語 jpn
item_1725499675744
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別
言語 ja
値 実践論文
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.19002/AA12438820.25.37
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21852332
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12438820
書誌情報 ja : 観光学
en : Tourism Studies

巻 25, p. 37-49, 発行日 2021-09-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-20 04:08:59.089153
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3