WEKO3
アイテム
特別支援学校高等部に在籍する軽度知的障害や発達障害のある生徒が呈する二次障害に対する教員の意識調査
https://doi.org/10.19002/AN00257966.73.51
https://doi.org/10.19002/AN00257966.73.5176dda79a-b7d7-46cc-a2d1-be238c6cd5b1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通タイプ(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-11-11 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 特別支援学校高等部に在籍する軽度知的障害や発達障害のある生徒が呈する二次障害に対する教員の意識調査 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Survey on Teacherʼs Consciousness on Secondary Disorders of the Students with Mild Intellectual Disabilities or Developmental Disorders in the High School Section of Special Needs Schools | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
北岡, 大輔
× 北岡, 大輔
研究者総覧
100001287_ja.html
× 武田, 鉄郎
researchmap
read0047771
|
|||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 知的障害特別支援学校高等部 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 軽度知的障害 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 発達障害 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 二次障害 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 行動上の問題 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Currently, the number of students with mild intellectual disabilities and developmental disorders is increasing in the high school section of special needs schools. Along with this, the number of students with secondary disorders is increasing. The teachers are having difficulties dealing with this increase, therefore improvements of the existing education system are needed.In this survey, we conducted a questionnaire targeting teachers in the high school section of special needs schools about how to deal with behavioral problems caused by secondary disorders. As a result, we found that the following are important; 1) Focus on preventive guidance and reduce the time for post-treatment. 2)Build a curriculum so that students can grow on their own, through relationships with others. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 和歌山大学教育学部 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
item_1725499675744 | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.19002/AN00257966.73.51 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 13425331 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00257966 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 en : Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science 巻 73, p. 51-58, 発行日 2023-02-08 |